noskvalster och några bilder...



Vår Pärla har tid hos veterinären på onsdag, jag tror han kan ha noskvalster. Jag har funderat på detta ett tag men slagit det ifrån mig och tänkt att "alla hundar nyser och frustar lite" nu har det blivit lite mer och även oftare inåtvända dragningar, det droppar från nosen när han luktar och det är svårt att avgöra om han har nedsatt luktsinne. Han är precis lika livlig och glad som alltid, äter ordentligt och verkar inte lida på något sätt mer än fnysningar och nysningar. Liksom om han har fått nåt som killas i nosen.
Hon jag pratade med i telefon i morse tyckte att det lät som noskvalster. Det som stör mig är att de inte kan kolla det och verkligen bekräfta att det är det! De behandlar liksom baserat på sannolikhet... Känns för mig onödigt att ge medicin OM det inte är det men samtidigt såklart bäst för Texas om han faktiskt har det.

Eftersom jag är som jag är har jag lusläst allt jag kunnat komma över om noskvalster och kollat allt på fass.se och det låter som Interceptor är det bästa valet, det är en  medicin mot rävskabb som ges i lägre dos under 3 veckor, 1 dos i veckan vad jag förstår. Det finns även nån typ av injektion, Ivermectin, men dess biverkningar vill jag inte ska komma i närheten av vår lillkille. Hmm.. oavsett ska han till nya Veterinärhuset på onsdag där de ska kolla i halsen mm. Djurkliniken går vi inte tillbaka till efter deras värdelösa mottagande när han hade fuktexem förra året...  jag återkommer ang. detta efter besöket.


Åker snabb motorbåt utan problem!!


Jag och syster spelar boule, visst är vi lika nu när vi har samma hårfärg?! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback