Tillbakablick och idag!


För ett år sen. Liten plupp som skulle fylla 1 ÅR!


Igår för ett år sedan, första snön!

Tack för att hösten verkar bli längre i år. Jag tar mycket hellre höst än snö och slask, vi kommer få
mer än tillräckligt av det ändå!
I år SKA jag iallafall åka längdskidor. Tror Tex kommer funka jättebra i spåret. Kruxet kan bli att ha honom där man vill och att han ska hålla avståndet så jag inte åker in i honom, ska köpa en "bältesgrej" att fästa kopplet i. Nån som har tips på vart jag kan hitta det?

Idag har jag jobbat såklart... vaknade och var APtrött, deppigt att känna så en måndag! Det var svårt att komma igång på jobbet och jag behövde både en och två koppar svart kaffe innan jag vaknat riktigt!

Direkt efter jobbet trimmade jag Texas ute på gården, han blev så fin så! Tog i ganska rejält på halsen så det håller sig ett tag, han får vingar där så snabbt! Jag tycker verkligen att goldens är finast trimmade, goldengrabben i huset brevid (ca 5 år) är helt otrimmad med massa lockar på halsen och stripig svans, visst ser se gulliga ut och så men där under gömmer sig en riktig snygging, det syns! Det klias i fingrarna att få sätta saxen i hans päls! ;) Iallafall så han får en hals!

Nej nu kallar tvättstugan på vår uppmärksamhet, vi har bara snabbtvättat det viktigaste under ett tag i brist på ork och tid så nu finns det en del jobb där!

Usch jag gruvar mig redan för vecka 43. Då ska jag göra årsarbetsschema (veckobemanning) för alla i butiken för ett år framåt. Ett drygt jobb. Jag kommer att göra det hemifrån så jag slipper bli störd.Skönt!

Nu håller vi tummarna för att det inte blir snö denna vecka! Vi har inte tid att sätta på vinterdäck på bilen... jag har ju pelargonerna kvar på balkongen också. Vid den här tiden i fjol hade jag satt ljung och enris i lådorna! haha!
Denna vecka i fjol var mamma och pappa i turkiet, nu är de där igen! Exakt samma tid, men inte samma stad (tror jag?! Jag har inte uppdaterat mig så mkt pga att jag är så AVUNDSJUK!  Vill inte göra det värre för mig själv som varit ledig 2 veckor i år och inte kommer vara ledig mer heller... =( )

BYE!

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis i efterskott Texas!



Va kul att en liten film på två minuter om ingenting alls kan sprida sådan glädje =) Ja, hon är väldigt söt, tycker vi med, haha. Jag tycker hon är lik oss båda men ansiktsformen har hon efter mig tror jag. Och ögonen, jo de är nog Pontus. Men Tuva ni vet, hon har ju också stora ögon så de kan också komma från mamma, alltså Bellas mormor.



Vi kommer hem nästa helg, men bara sent fredag-söndag så det blir nog tajt att ses, fast det vore askul! Om ni nu vill alltså? =) Men kanske en fika på stan eller så i så fall? Men vi ska ju såklart hem över jul och Pontus har redan bestämt med Rille att vi sex (+ Wilma, Bella o kanske Texas förstås) ska träffas hos Jennie o Rille någon kväll innan jul för en middag så vi kan ha lika trevligt som sist. Låter väl bra?



Kul att du uppdaterat lite igen! Saknat det!



Kram från oss!

Postat av: Faster Maria

Stort grattis till Texas i efterskott, antar att han fick något extra smaskigt att äta =)



Ja det är lätt att bli avundsjuk på dom här resenärerna i familjen, men det är bara att ta igen det ett annat år, när pengar och tid finns :)



Många kramar från oss alla 3

2008-10-13 @ 22:24:14
Postat av: Jeanette

Vad roligt att du blivit butikschef, vilken utmaning dessutom =)! Förstår att du tycker det är skönt med lediga kvällar och helger, sånt är värdefullt.



Jag kan också i princip varje kväll och helg, förutom nu till helgen. Nu på torsdag ska jag åka på SSRK's öppna träning på bhk kl 18.30 - häng på då om du kan och vill! Men prommis till veckan då kanske?



Håller helt med dig om otrimmade Goldens, tycker det ser bedrövligt ut jag =). Man blir sugen att sätta saxen i dem och "visa" ägaren att de faktiskt har en stilig hund!



Kram

2008-10-14 @ 18:06:30
Postat av: Jennie

Va kul med uppdatering! Jag kommer ihåg när du bloggade om första snön för ett år sen. Det har inte varit så nära snö ännu, som tur är. Det ska bli kul att ses på lördag! Kram

2008-10-16 @ 20:52:55
URL: http://jennie77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback