November??!

Är det sant? Jag hann knappt uppfatta att det var oktober, tiden rusar!
Jag jobbar mest känns det som, jag var iofs. ledig till Halloween, det var så skönt! Vi bodde
i Fs  föräldraras hus i Lögdö fre- sön.
Jag och Texas bara myste hela fredagen med prommisar och serier på datorn.
Jag hann tvätta 10 maskiner också!

I torsdags var jag på regionsmöte i Stockholm, det blev en lång dag, flygtaxi härifrån
06.15 och hemma igen 23.48. FY!!
Jag var ganska nöjd att jag tagit semester på fredagen!

Nu börjar julförsäljningen närma sig med stormsteg, hur ska det gå med finanskrisen som
alla brancher måste känt av? Jag känner mig stressad över detta men samtidigt kan jag inte påverka det så
jag kan lika gärna släppa det och göra så gott jag kan!
Det är både superroligt och väldigt ansträngande att vara "chef" (jag känner mig inte som en chef). Mest kul såklart
men det blir en del sömnlösa nätter där alla måsten pockar på min uppmärksamhet.
Jag tror att jag har en sund inställning till det hela dock, jag är ju inte mer än människa!
Gör jag så gott jag kan brukar jag sova gott på nätterna.
Det som känns svårt är personalfrågor och fackliga frågor (vad får man och vad får man inte göra
som arbetsgivare etc. ) Eftersom jag skriver alla kontrakt till all personal måste jag ha stenkoll
på massa saker vid övertid och mertid... Uscha, det finns så mycket att hålla koll på!

Nu tvättar jag täcken och kuddar här hemma, alla som har en hund som sover med en i sängen vet att
det inte räcker med att bara tvätta sängkläderna såhär års!
Jag är optimistisk ang. Texas vinterpäls, jag tror han får lite i år!!

Här är lite bilder!



Shar-Pei-nos!

''
Såhär "mysigt" var det en morgon när jag skulle till jobbet...


Syster myser med Bruce och Tex ute i Lögdö.



Sötisen ute på kalhygget



Semesterdagsnöje! Serier, kaffe, bulle, bananer,böcker.
Och en hund som värmer ens fötter!
Kan det bli bättre!?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej!



Kul att råkas häromkvällen! Synd bara att grabbarna inte fattade tycke för varandra, men det var väl kanske lite väntat i en sådan situation... men man hoppas och tror ju att det ska fungera så man provar. Två hanhundar som lär känna varandra i vuxen ålder fungerar ju sällan. Men en koppelpromenad tillsammans för att sedan kunna springa lös och hoppas att de inte bryr sig om varandra tror jag fungerar! Vi kanske ska prova nästa helg? Jag ahr inga större planer och tar gärna en prommis då om du kan/vill.



Vad duktig du är som kämpar på på ditt nya jobb, kan tänka mig att det är roligt och utmanande men samtidigt lite kämpigt!



Trevlig helg!

2008-11-15 @ 11:38:06
Postat av: Jennie

Vi saknar er o vill ses snart! Kram från lilla familjen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback