Uppdatering, tro det eller ej!!!

134013-304
Texas förra veckan på utflykt till Bureplatsen på Norra

Jag vet att jag är världens sämsta bloggare just nu. Jag har liksom ingen inspiration!  Jag längtar efter våren och ljuset, nu känns det riktigt höstruggigt och mörkt. Nu börjar slasket komma och de obligatoriska benduschningarna för Texas... Fy vad jobbigt! Jag trimmade tassarna inför utställningen på söndag och det behövdes verkligen, det fastnar ett mindre sandtag i fossingarna på varje prommis!

Jag inbillar mig att fällningsperioden snabbades på av omegaoljan och b-vitaminet, tyvärr på så sätt att ALL päls som hade (det lilla han hade) har han tappat! Jag är glad att jag struntade i att anmäla honom till ssrk-utställningen i mars! Förhoppningsvis kommer pälsen tillbaka snabbare av oljan... Men som det är nu är han naknare än nånsin!! HAHA vilket skämt! Jag tror jag ska sluta bry mig så mycket och bara vänta tills han har päls! Men jag vill ju åka på utställningar!
På söndag är vi iallafall anmälda och jag är ledig och kan lika gärna åka dit eftersom det är en in.off och det inte spelar så stor roll.

Idag var det dags att gå på foderjakt igen, 15 kg ANF Holistic Performance blev det, Nu har vi testat (och ratat) Pro Plan (som han blev fin av men inte tyckte om) Royal som han inte åt, Nutra Nuggets som var sådär, varken eller liksom. ANF innehåller inget spannmål utan alla kolhydrater kommer från grönsaker och allt fett och protein kommer från kycklingfett (och inte animaliskt som i de flesta andra)  30% protein och 20% fett. Hoppas det blir bra.

Nu ska jag sova och vakna glad och pigg på min andra av fyra lediga dagar!!


Kommentarer
Postat av: Annette

Hejsan!! Äntligen ett livstecken!! Ja du det där med päls...är nog bara vänta och se tiden an!! Men på in.off kan man ju åka och träna!! Lycka till!! Hör av dig ang maten om han tycker om den!! Just nu har Ruben ingen aptit alls men det beror på att Rakel är i höglöpet, och det går ju över!! Men visst skulle det vara roligt med en hund som ärter varje dag!! Kram till er alla Annete

Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Hej!
Lycka till i helgen och hoppas att "pälsproblemet" löser sig!
Njut nu av ledigheten!

2008-02-22 @ 07:17:42
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Karoline & Cino

Å Lycka till i helgen *håller tummarna*
Vi ska dit på lördag & kika bara..
Kram till er

2008-02-22 @ 10:46:39
URL: http://Carolliine.blogg.se
Postat av: Jeanette

En bra domare kan se att han har bra pälskvalité även om den är ganska kort för dagen, ge inte upp pga pälsen när du har en sån stilig ung herre!

Jag kommer och tittar imorron, ska kika på Lkl 3 vid 9.30 så jag tänkte även kika in i utställningshallen :-)!

Lycka till med snyggTexas! Kram

2008-02-23 @ 15:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback