trött söndag

134013-302

Denna bild får illustrera hur vi känner oss ikväll, trötta och lite glåmiga i februarimörkret. Våren känns fortfarande alldeles för avlägsen och det är jobbigt. Jag förbrukar mer än dubbel dos av rosenrot varje dag för att orka. Nu är jag dessutom sjuk och har ont i lungorna, bihålorna och halsen. BLÄ. Imorgon börjar min långvecka med en dags ledigt (efter förra veckan då jag skulle ha jobbat alla 7 dagar men fick ledigt för att gå på antons dop) Det känns som jag inte gjort annat än jobbat sedan evigheter! Idag var sista passet på Albrekts vilket gör att jag kommer vara ledig och kunna ha tid till annat och framför allt ha ett normalt liv! Med dubbla jobb gör man inte annat än att jobba sova och må dåligt över att man inte hinner det man vill. Som tur är så har Texas en husse som har TID. Skulle inte Fredrik vara hemma så mkt som han är skulle jag aldrig kunna jobba heltid för Texas skull. Hur gör alla som har hund och både husse och matte jobbar heltid? Jag får skuldkänslor varje dag över att jag känner att jag inte hinner med honom så mycket som jag vill. Jag vill ha tid att träna, promenera, gosa  och bara vara med honom!
Nu kommer det bli bättre och det känns toppen!!
Att Texas får vara hos sin mormor och morfar som mer än gärna tar  med honom på långturer och ger honom hela sin uppmärksamhet är guld värt!! Tusen tack!!

Nu ska jag kurera mig med en fjärde (eller är det femte?) alvedon och intala mig att jag kommer vakna pigg som en lärka imorgon!

Hoppas ni alla fått en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Karro Med Sambo

Halloj Tjejen..
Jo jag förstår exakt på priken vad du menar.. Dessa skuldkänslor, jag fattar inte hur jag har pysslat & donat när jag jobbade heltid, men det gick konstigt nog :)
Hoppas du blir bättre i förkylningen & hälsa texas killen från oss
Kram Kram

Postat av: Jennie

Hello! Hoppas du mår bättre, du förstår väl att det hänger ihop att du jobbar så mkt med att du blir sjuk, immunförsvaret orkar liksom inte med... så ta det lugnt nu! Om då mår bättre så ses vi kanske på fredag då, lr?
Kram

2008-02-13 @ 20:19:17
URL: http://jennie77.blogg.se
Postat av: LiNda:)

åh, så nydelig bilde!
god bedring!

2008-02-20 @ 12:23:52
URL: http://www.dillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback