Matfors BHK

image305





Idag var vi på Matfors Bhks utställning, det blev en låååång dag, det började 8 med 4 ringar och massor med folk och hundar och jag var så trött.
Texas var inte heller på bästa humör med dålig mage (kom i natt) och lite småhängig, jag tycker det var väldigt svårt att motivera honom i ringen, godis var plötsligt jätteäckligt, jag hade leversnittar, prinskorv, salami och kanelbulle och inget var gott. Men det gick bra trots det, han slutade som BIR med fin kritik, i BIGet blev vi snabbt tackade, men med orden att han blir farlig i framtiden, vilket var roligt att höra då jag tyckte att domaren var väldigt petig och noga med alla hundar.
Han såg såklart att han är ung och inte har päls! :D Hihi!

Här kommer kritiken:
Typ och helhetsintryck: Utmärkt
Bra storlek, medelkraftig av mkt god typ. Uttrycksfullt maskulint prop. huvud. Bra ögon och öron. Markerad manke, bra rygg och ganska bra kors. Ngt högt ansatt svans, bra benstomme och tassar. Ngt brant överarm, mkt goda vinklar bak. Parallella jämna vägvinnande steg. Ej i bästa päls Härligt temperament och mkt bra arbetslust.

Domare: Fredrik Norgren

Kommentarer
Postat av: Inka

Grattis till Bir!!!
Synd att Texas mage skulle krångla just nu (men det verkar som att han charmade domaren vilket fall!)

Han ser riktigt snygg ut!!

Vi hörs =)
Kramar från södern
Inka, Häxan & Hrizla

Postat av: Annette

Grattis grattis!! Ni ser så snygga ut!! Kramar till er alla!!

2008-02-24 @ 20:06:34
URL: http://www.waterfreaks.nu
Postat av: Jeanette

GRATTIS till BIR - han är superfin! Med mera träning och rutin för Texas så kommer han säkert precis som domaren sa att bli farlig i framtiden :-)! Det var så kul att få se er i action och även hälsa på Bruce såklart. Minns du vem som vann BIG:et? Flattvalpen som blev BIR var ju helt underbar, undrar hur det gick för den?

Hoppas vi råkas på fler utställningar, och kanske nån promenad framöver?

(Ingen fara att du inte hälsade på Chilly, du hinner! Vet hur det är när man är på utställningar, man är fokuserad men ändå så splittrad så man glömmer hälften :-)!)

Ha en bra vecka, kram!

2008-02-24 @ 22:14:03
URL: http://chilly04.blogg.se/
Postat av: Emma och Bruce

Flat valpen blev tvåa i BIG:et helt helt underbar var han!

Grattis till BIR sis och texo, ni var super duktig!

2008-02-25 @ 00:19:52
Postat av: Emma och Bruce

Blev fel där. Flat valpen vann BIG och blev tvåa i BIS.

2008-02-25 @ 01:15:00
Postat av: Karoline & Cino

Å GRATTIS till Texas.. fasen vad skoj, synd att jag missade er..
Många kramar till er

2008-02-25 @ 10:44:48
URL: http://Carolliine.blogg.se
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Woow, supergrattis till dig och snyggingen Texas! Det lovar gott för framtiden med en farlig Waterfreakare;)!
Nospussar från 2 Waterfreakare:)!

2008-02-25 @ 17:51:27
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Lina

Min moster satt som "sekreterare" med domaren, eller vad det heter. Susanne Olsson heter hon. Ja, så kul var det! =)

2008-02-26 @ 15:55:37
URL: http://linalindstrom.blogg.se
Postat av: Faster Maria

Stort grattis!! Men det är ju en jättefin hund ni har, fick jag bestämma skulle han vinna allt - jämt ;)

Kramis från mig och Anton

2008-02-27 @ 12:55:29
Postat av: Monica & grabbarna

Wooow!!! Jättegrattis till det strålande resultet!!!

2008-02-29 @ 13:14:37
URL: http://www.goldengrabbar.com
Postat av: Rakel med likasinnade!

Vi tackar för grattis hälsningen ang våra spår!!! hi hi hi

2008-03-04 @ 08:11:08
Postat av: Jeanette

Prommis till veckan vore jättekul! Blir intressant att se hur grabbarna kan fungera ihop :). Söndag är den dagen som passar mig men vi kan ju höras och bestämma närmare.

Ha en fortsatt bra dag, kram!

2008-03-04 @ 13:27:43
Postat av: Rakel!!

Tackar tackar!! Visst är jag duktig...trots att jag är söööt!! hi hi hi hi....

2008-03-11 @ 08:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback