Helgen

Nu har jag varit ledig i 4 hela härliga dagar!! Alldeles underbart! Jag känner mig laddad för en vecka med 6 arbetsdagar varav 3 börjar jag extar tidigt och jobbar till stängning. Helgen är jag ledig från BOOM men har sista passen på Albrekts kvar innan uppsägningstiden är slut. Som tur är så fick jag ledigt för att gå på Antons dop på lördag i Alnö kyrka. På söndagen jobbar jag mitt sista pass, så skönt att inte ha dubbla jobb längre!

I torsdags fick Texas vattensvans så vi har haft en vovve som varit glad men inte kunnat vifta på svansen. Det ser så tråkigt ut med en golden vars svans hänger ledset!! Nu är han så gott som bra och viftar på svansen men inte så högt som han brukar vilket iofs är rätt bra eftersom han är så stolt över sin svans annars, hihi!
Idag kom snälla
Jeanette hit och trimmade honom, han blev så snygg nu när han fick en hals igen!! Jättemycket tack för det!

Nu har jag börjat ge Texas flytande b-vitamin och linfröolja med omega 3 och 6 för pälsen, han tycker det är smaskens så att få i honom det är inget problem! I fredags såg jag att det fanns "hundmatskrydda" det var ett pulver av frystorkad lever som man strör på maten, det ska tydligen ge mycket hög smaklighet. Jag funderar på att köpa det, iofs så ger b-vitaminet ökad aptit så jag ska kanske vänta och se hur det artar sig, han äter upp båda målen men inte utan trug och fixande, särskilt frukosten tar lååång tid att pilla i sig. Att ge honom mer på kvällen går inte heller för då orkar han inte äta upp.

Nu kommer Texas och tittar på mig med stora ögon, han vill gå på prommis!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej! Jättekul att få träffa dig och fina Texas idag =). Hoppas du blev nöjd med trimningen, oftast kan man se något som behöver putsas till efter ngn dag men det är ju bara att du klipper lite mer isåfall.

Vi får höras snart och ta en prommis, det vore jättekul tycker både jag och Chilly =)!

Ha en bra vecka!

Postat av: Jennie

Så klart måste vi ses snart, veckorna bara rusar fram... jag är ledig tors o fredag denna vecka. Men jag slutar redan kl 16 mån-ons så vi kan ju kommar förbi nån kväll om ni är hemma?!
Mina föräldrar har förresten köpt en unghundsblandis mellan Bischon och Malteser, hur mysig som helst. Inte det minsta skällig trots att han är en småhund! Gizmo heter han! Bilder kommer på bloggen senare!

2008-02-03 @ 21:18:04
URL: http://jennie77.blogg.se
Postat av: Ruben

Frystorkad lever som matte strör på maten, var supergott i typ 3 dagar...så nu står burken!!!! Mig lurar man inte...... Kram kram

2008-02-04 @ 09:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback