Vacc hd/ad och ögon!

Har nyss pratat med djurkliniken för tidsbokning och det var inte så lätt som jag trodde att få en tid.
Vaccinationen är drop in så det är inget problem men ögonlysning går tidigast att göra 23 november och höftledsröntgen var det flera veckors väntetid på! Ögonveterinären kom upp från Västerås och var ofta fullbokad redan långt innan så det bokas nu. Men att röntgen skulle vara så svårt att få tag i tid till trodde jag inte...
Det tyckte dock inte sköterskan var något problem då resultatet blev bättre när de vuxit och musklat på sig lite. Hon rekommenderade röntgen från 14 månaders ålder tidigast. Hmm.. Vi får väl se när vi får tid. Nu är bara frågan hur vi ska göra med vaccinationen. Hon tyckte inte att vi behövde vaccinera nu om vi inte skulle på någon utställning, det ska vi ju inte. Och om något skulle dyka upp så kan man ju drop in vaccinera. 
Gud vad svårt. Jag vill ha allt avklarat och få svar på att han är hel och frisk, helst NU!

Annars så mår vi bra, Texas äter dåligt som vanligt men har energi till tusen ändå. Jag mätte honom för skojsskull i lördags och han var 57-58 cm hög, ganska pluttig alltså och jag tippar på att han väger strax över 30 kg. Dvs ingen jättegolden! Men om han bara skulle pilla i sig lite mer käk så tror jag att han skulle runda på sig fint. 
I morse åt han frukost redan vid 9 vilket är väldigt ovanligt för honom, han brukar oftast inte vilja ha nåt före 12. 
Nån som har tips på hur man får sin hund att äta (och vilja äta) sin mat så blir jag väldigt glad om ni vill dela med er! 

Nu ska jag ner på stan en sväng!


 

Kommentarer
Postat av: Erica

Halloj! Vår valp Dylan brukade inte tycka att det var så kul att äta. Det var innan han fick diarré och fick
äta fiskbullar bara i 4dagar! Nu äter han med stor aptit! Ofta inte efter att han har sovit dock. Då vill han inte ha mycket. Han måste få sig en ordentlig liten promenad och lite lek innan hela skålen går i.

Postat av: Angelica

Min Melker som är en hane på4 år väger bara 28 kg... han har alltid ätit som en häst =).. Ja tills nu då... då han helt plötsligt vägrar...grrr.. knäppa djur. Mne han är väl inte mager Texas ..eller?
Kramis

2007-10-16 @ 18:06:32
URL: http://www.tvanyanseravguld.se
Postat av: Angelica

Hej, då skulle du se han blöt ;) jisses vilket benrangel hihi
Ett tips är att ha rent ister på maten.. det kör jag med. KANON!!!
Kram

2007-10-16 @ 20:03:03
URL: http://www.tvanyanseravguld.se
Postat av: Angelica

Ja det finns i dom flesta mataffärer, om det inte gör det så fråga, dom brukar beställa hem då.
Kram

2007-10-16 @ 22:05:17
URL: http://tvanyanseravguld.se
Postat av: Anna,Sanni,Gärda

Hej, kul att du hälsade på! De är verkligen lika Texas och Gärda. Gärda är också en liten plutta som ratar torrkulor. Jag har ger henne färskfodret klass och det slukar hon på 2 sek. Kram

2007-10-16 @ 22:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback