Snapshots och bebisvalpar

Bilderna är tagna med webkameran på datorn

134013-221
Texas sover med sitt älsklingskoppel: -"Snaaaaark...zzzZZZzzzz"

image222
Sekunden senare: -"Va? Vad har jag missat? Sa du nåt? Ska jag få godis?Va?"

Ännu en helg till handlingarna. Jag har jobbat och bott hos mamma o pappa. Fredrik hade killkompisar på besök och jag ville inte störa (Läs bli störd!) så jag och Texas kvartade i Bydalen.

Texas har träffat sin nya kusin Bruce som är en 12 veckors bebis-flatte. Det blev en hysterisk historia eftersom Texas i vanliga fall har energi och glädje för minst 2 hundar så kan ni ju tänka er hur lycklig han var över sin nyfunna kompis!
Han är iallafall snäll och "relativt" behärskad med valpar, lugn kan jag inte skriva. Det förlöpte utan blodvite och jag tror inte att Bruce fått några bestående men! Att Texas är för liten för att umgås normalt med valpar visste jag redan så att han skakade i hela kroppen, skrek och dregglade kom inte som nån överraskning. Däremot tog det två timmar för honom att komma ner i varv efter att de sagt hejdå. Han vankade runt och sökte sin nya svarta "leksak" halva natten och somnade inte förrän han fått gå ut och kissa 3 ggr och jag höll fast honom brevid mig i sängen.
Jag tror att de blir bra kompisar när Bruce är äldre och Texas mognare. Tills dess får de leka under strikt bevakning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback