nattblogg!

134013-227
-Hej jag heter Texas och jag har ingen hals!  - Hej Texas!


Bilden är från september i brist på bra ljus och motivation nu i mulna och disiga oktober!

Nattblogg idag, men tröstar mig med att klockan "bara" är 00.20 nu när vi har vintertid!
Lördagen har ägnats åt jobb, jag på Albrekts och Fredrik på Ikea. Texas har varit på minikollo hos sin kusin Nimbus i Lögdö och haft jätteskoj. Sedan träffade han sin andra kusin Bruce och buset fortsatte! Nu ligger han totaldäckad och gläfser och springer i drömmarnas land!

Vi har bytt Klass mot ett högenergifoder från Royal, det smakar mums tycker Tex. Jag ska försöka ge honom så lite som möjligt i skålen en tid framöver eftersom det snabbt blir ointressant då. Istället får han det som belöning när vi tränar fot mm. Det går bra so far! Den enda "nackdelen" är väl att jag måste använda huvudet för att komma på roliga uppgifter åt honom så han får mat-belöning!! :) Målet är att han ska äta minst 1 L/dag, det blir mycket att hitta på! Han får söka sin mat, komma åt det genom att bryta sig in i tomma hushållsrullar, han har även lärt sig att stänga skåpluckor och dörrar med tassen. Mat i skålen ska införas sakta med så lite mat att den alltid är tom efteråt! Tur att jag är hemma på hans mattider för jag tvivlar på att Fredrik skulle orka fippla lika mycket som jag! Haha!

Imorgon kommer mamma och pappa hit och spacklar i köket åt oss medan jag jobbar, LYX!!! Jag kommer vara evigt tacksam eftersom jag lider varje gång jag går in i köket men ändå inte fått tummen ur!

Nu måste det sovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback