7 oktober

134013-211

Idag har varit en konstig dag, tiden har inte alls räckt till. Planen var först att gå på mittnordenutställningen och kolla på fina retrievers, det insåg jag snabbt att jag inte skulle hinna göra eftersom Fredriks föräldrar skulle hit på middag kl 17. Så det fick prioriteras bort. Istället gick jag en härlig lång skogsprommis med Texas i höstvädret. När jag kom hem så

pysslade jag i godan ro med ett litet höstarrangemang, sorterade tvätt och städade på balkongen, bakade kladdkaka och så. Helt plötsligt var klockan efter fyra och jag hade varken dammsugit eller torkat golven, inte förberett maten eller fixat mig själv!! Jag hade helt enkelt tänkt att jag skulle ha så himla mycket tid när jag skippade utställningen så jag tittade inte ens på klockan!

Jag dammsög och torkade golven, hackade alla grönsaker till maten, dukade bordet, duschade och sminkade mig, och gjorde sista piffet på ca 40 minuter. Alla som känner mig vet att jag är ganska seg så detta är nog mitt personbästa någonsin!


Maten blev väldigt bra, jag gjorde kycklingfilé med hackad vitkål,ananas färska champinjoner, paprika gul lök och vitlök i en sås med ananaschutney och ris till. Mums blev det! Till efterrätt blev det kladdkaka med vaniljglass, en klassiker!


Nu kommer en vecka med bara 2 jobbpass, hoppas på fint höstväder och en golftur. Jag ska även göra ett litet fotoprojekt som jag ser fram emot!


Texas fyller ett år på tisdag så det börjar bli dags att fundera på höfledsröntgen, inte än men snart. När är det bäst att göra egentligen? Det står att man inte kan göra det tidigare än vid ett års ålder men bör inte göras förrän vid 15-18 månader...? Jag håller iallafall tummarna att hela kullen ska få bra resultat. Fy vad ledsen jag skulle bli om höfterna är dåliga... Usch jag vill inte ens tänka på det.

Det jag däremot vill tänka på är hur mamma och pappa har det i Turkiet, de landade tidigare idag och hade varmt och skönt!!


Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis på 1-årsdagen TEXAS !!!
Hoppas att du får massor av roliga paket och en smarrig tårta !
Kram

Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

GRATTIS snygging på din 1-årsdag! Wow, wow, wow....
Se nu till att matte och husse firar dig ordentligt;);)
Kram och nospuss!

2007-10-09 @ 14:00:58
URL: http://www.goldenhits.cybersite.se
Postat av: Angelica

STORT garttis till Texas på 1 års dagen!!!!!!
Kram

2007-10-09 @ 18:14:38
URL: http://www.tvanyanseravguld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback