17 oktober

134013-220
Väntar på varsågod!!

Nu har vi nyss kommit hem efter en uppfriskande prommis i skogen, idag är det fint väder igen!
Tog med korvbitar och körde lite fotgående, det är svårt för Texas har bråttom bråttom! Måste alltid stanna upp och harkla mig så han hoppar tillbaks i position! Jag tycker att han borde koppla tillslut, att om han går vid min sida så kommer man framåt, går man framför så måste man backa och vänta = Det går långsammare! Vi kör bara jättekorta pass så det inte blir tråkigt.
Jag är verkligen sugen på att gå en lydnadskurs nu. Jättesugen!! Jag kan inte hitta nåt passande bara.Goldenklubben har Vardagslydnad eller Jaktlydnad, jag vill ju ha Tävlingslydnad. Jag vill få alla moment förklarat för mig och tips på övningar mm. Jag tycker Brukshundsklubbens utbud verkar bäst, de har tävlingsinriktad grundkurs och tävklingslydnadskurs klass 1-2. Men då ligger det så himla långt härifrån!!
Så typiskt!
Jag tror att lydnad skulle vara nåt för oss, jag som tränat mycket unghästar (inbillar mig att det är lite likt haha!!) och Texas som är uppmärksam och lättlärd och med massa will to please. Just nu är han iofs ganska tonårsbusig men man får väl ta det för vad det är och fokusera på enkla saker tills han mognat lite.
Jag hittade iallafall en viltspårskurs som jag väntar på att fler ska anmäla till så den kan startas. Det blir nog också kul.


Jag blir alltid så full i skratt när tvreklamen för bredbandsbolaget går (där det ringer på dörren) Texas som oftast sover när vi ser på tv far upp som ett skott och ser superförvånad ut haha!! Han ser så rolig ut!

Nej nu ska jag fortsätta med lite städning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback