spår och fästingar

Idag har vi bruksspårat igen! Han har verkligen fattat vad det går ut på nu! Han tycker det är superskoj och det går verkligen undan i svängarna! Nästa gång vi kör så ska det få ligga lite längre så det krävs mer nosjobb. Spårslutet frisbee med frolicbitar på är helt klart bästa belöningen, när det ligger en leksak i slutet så noterar han liksom bara att den ligger där och fortsätter sedan vidare när jag gått vändan mot starten igen.. Stackarn måste ju få belöning så nu kör vi på detta medan det funkar.


Jaaa! Här var den ju!!

Ikväll hittade jag en fästing i ljumsken på honom, vidriga djur! Det är nog bara för att vi badade bort effekten av scaliboret inför utställningen. Månaden han hade det innan badet hade han ingen som satt sig. Jag såg krypande i pälsen men inte mer än så. Fästingplockaren från apoteket är verkligen toppen, förstår inte hur vissa kan använda pincett, då klämmer man ju in giftet i hunden när man  greppar dem.

Ingen lydnadsträning för Anders S på söndag, synd. Jag som var ledig och allt. Hoppas det funkar med den nya tiden, har inte kollat schemat än. Tävlingslydnad låter svårt men inga förkunskaper skulle ju behövas så det ska nog gå ok iallafall, roligt och lärorikt med heldag! Det skulle vara roligt att testa LP1 i höst.

Nu sover Texas och Fredrik, bäst jag lägger mig också!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!!
Hittade hit via Alfons sida! Jätte fin Texas är ;)
Visst är det tråkigt med fästingar, tur är väl att det finns medel för det, annars vet jag inte vad jag skulle göra :D
Häls. Matilda, Peaches & Ebba


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback