Utan kaffe i 2 dagar försmäktar jag på denna ö.

image152
Detta är vår balkong, det är nog det jag saknat mest under tiden vi bodde i Vasastan.

image153
Texas gillar också balkongen, han sover ofta där, eller så spanar han på barnen på dagiset på andra sidan gatan.

Idag har vi varit på Alnö, Spikarna och Vindhem, solen sken och vi hade med oss sallad. På spikarna blåste det lite så vi förflyttade oss efter 1½ timme. På Vindhem låg vinden på från ett annat håll och det var lätt att hitta lä. Vi stannade där och solade ganska länge.
Texas har badat och nosat efter goda pinnar, första gången i saltvatten så nu luktar han hav i pälsen.

Efter flera timmar i sol och blåst fick jag en huvudvärksattack. Alla kaffedrickare vet hur det är! Jag och Texas stupade i säng direkt när vi kom hem, sov som stockar i en timme (med linserna i och bikinin på, Texas på rygg med tassarna i vädret, se bild) Efter massa kaffe och en ipren är jag mig själv igen! Det märks tydligt att F inte är lika beroende som jag! Nu är han och vinner pengar till mig i poker, ja, jag ska få den eventuella vinsten!
Själv ska jag bygga ihop ett klädskåp utan hjälp av skruvdragare, hur många svordomar kommer det sluta på innan jag är klar?

image154
En slagen hjälte

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej
Vilka härliga bilder du har fått in på Texas den senaste tiden!! (alltid kul att kolla in!)
+ att ni verkar ha ett härligt läge på lägenheten!
Här är det fullt hus, hundarna far in och ut, de lever verkligen livet! så det var verkligen ett plus att skaffa hus (även om det bara är att hyra!)
Nackdelen är gräset som växer precis hela tiden...
man måste ju klippa de ju.
Ha de så bra.
Och lycka till med det nya boendet och allt annat !!
Kramar
Inka, Häxan och Hrizla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback